men varfööööööör

Och därmed säger vi rip till min älskade ipod... fan i helvete. Jag behöver dig nuuu!! Den blev bara helt svart helt plötsligt och det är den ännu. Och svar på frågan om jag testat att sätta i laddaren så är självklart svaret JA, riktigt så blond e jag ändå inte. Nu funderar jag på vad ja ska sysselsätta mig med fram tills klockan 20.30 då jag sitter på bussen i riktning mot töreboda och Hanna. men hejdå då

en bild från en fin kväll med en fin vän på ett fint ställe. En fin bild helt enkelt

nothing to loose

Då vart man hemma igen, efter två veckors resande, två bra veckor. Håller på och packar upp men magen kurrar tjugofyrasju just nu så jag rör mig mot die Küche och slänger ihop nåt enkelt, sallad får det bli för den vänliga själen som undrar. Bänkar mig framför Dirty dancing sen, shhhiat det blir ju bra de här... Efter det ska jag ut på en lånnnnnng powerwalk med ipoden, DET har jag längtat efter. Men pözz då /f f f f fffff

You know that I love you boy.
Hot like Mexico, rejoice.
At this point I gotta choose,
nothing to loose.

Sitter på tåget och fördriver tiden med some musika, facebook och vitamin care..... Har skämt ut mig litegrann också tror jag, tell ya guys när jag e hemma.. Jaaa vad ska man mer skriva? Har lite ångest för att skolan börjar om mindre än en månad. Det var nog allt, pusss/ bgf

jag tänker på dig ibland

Hör du ljudet av juli där utanför?
Sist vi sågs var det vinter och en meter snö
Jag kan höra musiken du gav mig i natt
Så här lät det medan ångesten kom ikapp

Jag vill höra en öde helg explodera utanför ditt fönster
Ibland blir jag så störd av tystnaden här

Jag tänker på dig
Jag tänker på dig ibland

Ge mig en ny drog som tar mig nånstans
Jag behöver en ny medicin och ett nytt land
När jag faller lycklig och fri var det falskt alarm, falsk marknadsföring
men även inbitna lögnare har sin charm

Jag kan höra musiken du gav mig i natt
Stå still, jag loopar samma tack
men det finns nåt där som bara måste bli sagt

Hemma bra men borta bäst?

Hallå vänner och ovänner, nu är jag back on track igen..Tillbaks i kalla Sverige. Helt otippat har det varit sjukt varmt hela veckan i London, runt 30 grader alla dagar. Känns både tråkigt och roligt att vara hemma, eller "hemma", är inte helt hemma först vid 13.46 imorgon då tåget anländer till töreboda.

Har haft 4 helt perfekta dagar och nu saknar jag allt som har med London att göra.Alla människor där är så trevliga så det är sick. Fick många nya smeknamn där nere oxå haha, som lollipop och prinsess.. Killar som jobbade i affärer osv sjöng t.om låtar till mig haha så sött.

Vi har shoppat upp vartenda öre jag och lina hade med oss (bilder kmr), varit på Madame Tussauds (så jävla häftigt!), varit på musikalen Dirty dancing och det enda jag behöver säga är att det är det bästa jag någonsin sett, fyyyyyfan. Ätit på fina restauranger, och sista kvällen fick jag och lina en sista överraskning som var en musikal med Queen, grymt bra det med. Sen har jag och linis badat i poolen på hotellet, smygit ut på kvällen och gått runt lite i london och jaaa. Haft det så jävla bra helt enkelt.

Saknar min lillkusin redan, men nästa vecka kommer hon och hälsar på mig, längtar redan! Kommer sakna världens bästa farmor och farfar oxå, åker härifrån imorgon. Känns lite sorgligt faktiskt.

Nu ska jag nanna, tidig uppgång imorgon, pusss frida

helt ovärd bild på packningen heheh. Inhandlat både tischan, neccisären och alla mysstrumpor. Parfymen fick jag, berättar om det nån annan dag, när vet jag dock inte. den som lever får se

01.34

Har tänkt på en sak. Varför är det så att man tycker att folk blir så mycket snyggare på fyllan?
Som t.e.x. när jag och Fridzan var i Helsingborg och drack så körde vi den där leken då man säger hur snygg en kille är som går förbi genom att säga en siffra mellan 1-10. I början så hamna nästan alla killar runt 1-4 men sen efter några glas (läs många) så var alla killar helt plötsligt runt 8-9. Knepigt det där...
/hanna filosofen

290710

Sjukt dålig uppdatering från min sida, jag veeeeet. Men just nu bor jag ute på landet bland alla flugor och mygg där internethastigheten = 0. Så skyll inte på mig skyll på telia.
Vad har jag gjort i veckan nu då? Jo jag har varit på släktkalas, solat och badat och träffat mina efterlängtade vänner Lisa och Carran.
Usch vilket ointressant inlägg det blev, men aja nu vet ni att jag lever i alla fall.

from london to L.A

Skriver förmodligen sista inlägget nu fram till lördag/söndag. Stämningen på Olympia var som vanligt på topp och matchen slutade 3-1 till Helsingborg, riktigt gott. Nu ska jag och Lina kika film. Taxin kommer och hämtar oss runt 12 imorgon sedan lyfter vi från köpenhamn mot london runt tre. Shiat vad jag ska shoppa där, sedan ska vi gå på Dirty dancing-musikal och bo på samma lyxhotell som sist. Blir nog äckligt bra. Nu får Hanna hålla er uppdaterade i veckan, Tjjjao ha det bäst /Frida

Gynning

Kom precis hem från stranden. Det blåste lite för mkt.. Men inte fan ska jag klaga, hemma är det tydligen riktigt höstväder!? Lyssnar på Lady GaGa och läser lite Carolina Gynning, och herregud vad jag avgudar kvinnan!! Hon vill en dag bli "fucking queen of everything" men det är hon redan i mina ögon!
Nu tänkte jag slå en pling till kusin, packa klart väskan, ta en dusch, fixa mig, åka in till stan och växla några tusen till pund. Sedan är det fotboll som gäller! Imorgon eftermiddag befinner jag mig i London. Jag är glad /ff

Sjukt hur mycket man kan sakna en person. Var faktiskt riktigt sorgligt att säga hejdå till Hanna när hon skulle hoppa på tåget. Nu är det så sjukt tomt och tyst här, tycker både jag pappsen och madde.. Nu får jag kolla på solsidan utan någon hanna bredvid mig innan jag ska sova, deppigt. Imorgon blir det stranden hela dagen, sen ska jag packa packa packa, på kvällen dra till Olympia för att kolla hif-häcken. Och på tisdag flyger jag, kusin, farmor & farfar till LONDON!! Kommer bli riktigt kul. /Frida

soulsister♥

Sjukt bra vecka med sjukt bra sällskap!

Känns sjukt tomt och tråkigt utan Hannisen som nu är ca 40 mil ifrån mig.. Har haft den bästa veckan på riktigt länge! Tänkte resumera det vi gjort som vi ännu inte berättat.

Torsdag: Förmiddagen spenderades i Ängelholm för minigolf (och jag vann, t.om över pappa wohhoo), mat och en sväng på stranden. På kvällen åkte jag och Hanna till Gröningen i Hbg för att pimpla vin, lyssna på musik och äta jordgubbar. Vi raggade upp tre snygga stockholmare som vi spenderade resten av kvällen och natten med. Rätt spårad torsdag. Avrundade det hela med fyllekäk på Donken.

Fredag: Vaknade med en hemsk huvudvärk båda två. Men efter en frukost och en alvedon tog vi färjan över till Danmark för en lunch och så köpte vi varsin rosé-box hehhee. Efter en vistelse i Danmark på endast 40 minuter drog vi hem igen, haha. Stekte i solen när vi var hemma och på kvällen grillade vi hos stockholms-grannarna med en annan familj från Hbg. Fick även besök av en ungersk ICKE-talande-svenska-byggare som jobbar i huset bredvid. Hahah det var verkligen veckans höjdpunkt. Aldrig skrattat så mkt!

Lördag: Tjänade drygt 2000 kr på en loppis (lång historia..), vi tog en powernap efter det innan det var dax för dusch och fix för att åka till min kusin och hela familjen för grill osv, sedan drog jag och Hanna till Gröningen igen för en repris från torsdagen med stockholmarna, även denna kväll och natt var sjukt spårad och ROLIG!

Mer bilder kommer när jag är hemma (om en vecka) för detta bredband är äckligt segt..

Tack bästis för en helt underbar vecka♥
/Frida

Från Jonstorp

Vi har äntligen tillgång till ett tillfälligt fungerande internet så tänkte slänga in ett inlägg och berätta hur vi har det. Än så länge har vi varit på Väla och shoppat då vädret svek litegrann, sedan gick vi runt och strosa i Helsingborg och köpte glass i den underbara hamnen. På kvällen kom Fridas familjs 08:or till vänner över för några glas vin. Dag nr 2 kom solen fram så vi befann oss på stranden i hela sju timmar. Mot kvällningen åt vi skaldjur och avrundade dagen med krabbfiskning. Idag har vi återigen tillbringat dagen på stranden, och nu efter middagen tänkte vi bege oss ut på en långpromenad för att sedan sätta oss i hamnen med gottigheter och planera inför de tre kommande kvällarna som kommer spenderas i Danmark och Helsingborg för festligheter. / Frida och Hanna

fitta

Åh jag är på ett så jävla dåligt humör! Fan också!!! Nu ska jag dra och lipa lite till över att jag inte får se Henrik och Pontus och allt glitter o glamour.... jag som längtat efter deeeeet, fyfan:( dööö /frida

.....

Fan nu blir det inget schlager ikväll :( Får bli en förjävla trökig lördag uppe i lägenheten istället med packning inför imorgon eller nåt.. Världens skönaste låt just nu kan ni få iaf / Frida

my body rocks a rhythm

Medans Hanna är på Ikea och handlar sitter jag här i mitt (fortfarande) stökiga rum som jag ska ta tag i strax. Börja packa också, både inför Skåne 1 vecka, och sedan London 1 vecka. Senare kommer Hannisen hit för en kväll nere på mumma. Schlager ikväll med underbara Jana och Henrik bl.a. och sommarbuffé plus fullsatt med folk, blir nog inte bättre (visserligen lite bättre om man vore 18 nu).

Igår var jag och Hanna med Andrén och Henrik hela dagen ute på sjön. Solade och badade från båten, åkte vattenskidor och hade det gott. Mot kvällningen satt vi och några till på båtbryggan och åt räkor, grillade och drack. Ett nattdopp hanns även med. Var lite hurtig och cyklade hem från hannas sommarstuga imorse också. Nu ska jag ta tag i mitt liv. Puss / Frida

Underbara fredag

Nu är jag nyduschad och ready to dra till Hanna för en fredag med sol och bad, och sedan dra ut med båten på sjön med Andrén och hans göteborgare till homie. Ikväll ses vi i dimman / Frida

Haha !

videoklipp

Såg att min bloggkompanjon hade informerat er om vad vi har gjort det senaste dygnet. Men hon glömde ju att berätta att vi har spelat in massa roliga klipp som snart kommer att komma upp i bloggen. Kan tyvär inte berätta än vad klippen innehåller, däremot kan jag ge er lite behind the scenes bilder.

to be continued

Graaaaaatttis

Utan förvarning av min kära pappa så har de en överraskningsfest för världens bästa Henrik som fyller 40 nere på Mumma idag. Så när jag kommer hem, osminkad, skabbig med ett knullrufs efter allt badande, helt omedveten om att cirkus 100 individer står innanför porten och väntar på att Henrik ska komma. Det var ingen bra entré jag gjorde känner jag nu.. Men sprang iaf upp och fixade mig snabbt som tusan och spenderade resten av kvällen där nere, riktigt trevligt.

Det senaste dygnet har iaf jag och bästis solat, grillat, åkt båt och badat från båten, åkt vattenskidor, fyrhjuling, cross (jag var sämst hahaha), badat lite till, cyklat totalt 5 mil, invigt friggebon, dödat 48 flugor på 5 minuter... Behöver jag ens säga att jag haft det så jävla bra?!

Nu har jag typ 1000 grejer att göra, börja packa inför Skåne/London, styrketräna lite eget a lá moi, duscha och köra i hårinpackning, städa rummet.. Sova. Puss /Frida

lycka

Nu ska jag lägga mig och somna framför en film, för imorgon ska jag upp tidigt för att åka till tboda och cykla därifrån upp till Hannas sommarstuga och spendera dagen där ♥ Det är sommar när den är som bäst! Påtal om det så kom jag och tänka på den mysigaste kvällen på hela sommarlovet för några veckor sedan när vi cyklade till sjön och tog ett kvällsdopp och cyklade hem i solnedgången och sjöng massa sommarlåtar. Direkt när vi kom hem satt vi på en brygga tills solen försvann. Det är riktig lycka. / Frida

hjärta

partydrottningar?

NU VILL JAG HA JULI 2011!! Alanya med världens bästa brudar! Galna partynätter på heeeeelt sjuka nattklubbar, massor av drinkar.... Ahhhhh jag vill åka nu nu nu! Då ska jag vara full 7 dagar i streck (förlåt pappa, du läser säkerligen detta), festa till gryningen, dansa på bardiskar, och jaaa festa som aldrig förr. Kan bara se mig framför mig oss stiga upp tidigt och lägga oss vid stranden, sola och bada där hela dagen, tillbaka till hotellet och duscha & fixa sig, sätta sig på balkongen och ta några glas vin, vidare till någon uteservering för massor av drinkar, sedan gå mot partystället och shaka ass på alla SJUKA nattklubbar hela natten, shotta och förtära en del alkohol, efterfesta till gryningen, sova några få timmar (eller inget alls) och röra sig mot stranden äckligt bakis. Aaa nu drömmer jag mig bort för mycket.. Ett år kvar, sen är jag där! /Frida

Väntar på bättre tider

Går nog inte beskriva hur jävla tråkigt jag haaar, har haft hela dagen och kommer ha resten av dagen.. Överväger om jag ska krypa ner i sängen och kolla på The stepfather som jag laddar hem nu... Vore guld med en fet godispåse på det också men godisförbudet hindrar mig.. Får väl ta och poppa popcorn elle nåt. Helst skulle jag bara vilja ha natt så man kan sova bort den här dagen. /frida

singing songs underneath that sun

Ibland är det bra underbart att vara hemma själv. Dunka musik (FESTSUUUGEN!) och springa runt i pyjamas och sjunga och dansa! Tänkte ta tag i mitt stökiga rum snart också men det är ju så freaking varmt att man knappt pallar det. Ut och gå ett par timmar behöver jag verkligen göra också, dax att ta tag i mitt liv igen! Börja springa några gånger i veckan oså, fick ju lite panik när jag pratade med min innebandymate häromdagen som berättade att hon och alla de äldre i vårat lag springer flera gånger i veckan. Oj då.. Bäst att ta tag i det nu så man inte plågas på träningarna i höst. Helvete vad jag längtar till innebandyn btw! /Frida

Sommarlooov

Om sex dagar följer Hanna med mig till Skåneland för att spendera en vecka där i min sommarstuga. Längtar hur mycket som helst nu! Kommer bli ännu bättre än vad det brukar vara där nere när jag har världens bästa person med mig. Och om exakt 2 veckor flyger jag till London, längtar fruktansvärt mycket dit också. Nej nu ska jag slå på ett par SATC avsnitt. Men först borsta tänderna med min nyyyya tandborste hiihi. / frida

full ? JAA

cute

Kan nog ha köpt dom gulligaste tandborstarna ikväll. Fick liksom lite panik när jag insåg att min ex-tandborste var helt sönderbiten (jaa, jag biter på mina tandborstar och fråga mig inte varför), så jag smet ifrån kalaset (Grattis Madeleine!!!) och köpte tandborstar, en rosa till mig och en svart till dady coooool..

Intresseklubben antecknar... eller nåt.

/f

Tävling med Telia!

Jag är med och tävlar om att vinna en iPhone 3GS laddad med 1000 kr!

För att vara med ska man svara på följande fråga:
Hur många fria sms får du varje månad med Telias abonnemang MAX 25?
Svaret är 5000 sms.

Motiveringen till varför jag vill vinna denna iPhone är för att jag känner att min sletna mobil behöver bytas ut nu, för det mesta är ur funktion på den nu.. Så vore bra gott att vinna en splitterny och snyggggg iPhone! Jag ger ALDRIG upp hoppet om att vinna en tävling, om det så krävs ytterligare ett par hundra till försök. Någon gång ska jag ha turen på min sida!:)

Vill någon söt själ där ute vinna denna snygga iPhone 3Gs lika mycket som jag, klicka då på denna länk:

Puss / Frida

inte igen....

Äckliga fitthals.. mina halsmandlar har blivit som 2 golfbollar nu igen och jag har världens huvudvärk. Om jag får äta pencillin i 10 dagar till bryter jag ihop. Ska bädda ner mig i sängen igen och dö lite.

btw...

Här är Kissies låt med bra kvalité.. Riktigt B låt, inte bra för fem öre för den delen heller/f

underbart

Fulla rullar hela dagarna långa med Hanna som mestadels består av jobb och secreeets. Igår var vi på Eclipse och helvete vad bra den var, bästa hittills i Twilight sagan. Nu är jag för en gångs skull hemma efter att ha jobbat sen 8.30 imorse. Ska hoppa in i duschen strax, fixa mig och sedan bringa med alkoholen till t-town för fylle-volleyboll med sköna individer. Rätt sugen på dimman nu. Hörs när jag nyktrat till igen (söndag) för lördag kör vi utan tvekan igen. /frida

Just det, dunkar min och Hanna panna päron pungs favorit-partylåt, helvete vad jag ÄLSKAR DEN!

Kissies låt Success

Asså är det här ett skämt? Låter som en alarmsignal som man får med i mobilen, pinsamt dålig är den.

saknar min lilla knorr

Känns väldigt konstigt att inte ha Frida här bredvid mig i sängen. Okej det var inte meningen att det skulle låta så snuskigt men Frida och jag sitter ju praktiskt taget ihop . Jag menar vi gör ju nästan allting tillsammans och det är inte många kvällar under sommarlovet som Frida inte har sovit över hos mig. Så såklart man saknar hennes små söta snarkningar nu när man försöker sova. Men får väl försöka klara mig utan dom i natt.
Aja, good night folks

ice cream

Sitter och väntar på att Hanna ska duscha klart, sedan ska vi röra oss mot glasskjollen. Dax för moi att jobba! Har nyss avnjutit den godaste frukosten med hanni och helena. Och jaa det var väl allt jag hade att säga. Kom och köp glass i stora lass/frida

alt for længe har jeg været natteravn

Imorgon jobbar jag min första dag i glassbaren så då får ni allt ta och komma och köpa glass mina vänner. Jobbar hela veckan, sedan tar jag semester igen, hela juli. Haha jag klagar INTE. Jag är och förblir en riktig livsnjutare, för rik kommer jag aldrig bli i vilket fall. Eller inte inom dom närmsta åren.. När jag växt till mig däremot, dååå ska jag bli så rik att jag badar i pengar..

För att hastigt och lustigt byta ämne så längtar jag så innnni till vecka 29. En vecka i min sommarstuga vid havet med Hanna, pappsen och hans tjej. Vita stränder, 2 mil till Sveriges underbaraste stad Helsingborg, 20 minuter med färjan över till Danmark. Dessutom kan vi hoppa studsmatta och spela volleyboll i min trädgård hehheheh, varför skulle jag klaga? Nej, dax att lära sig Natteravn nu när vi ska ragga upp danska killar (lite danska måste man ju kunna) /frida

I won't be the lonely one

Idag har jag gjort och gör sånt som är allt annat än intressant att läsa om. Men för er som känner sig manade att läsa, så har jag suttit i soffan och ugglat framför "Australias next top model", deppat över det trökiga vädret i Marsta, plockat ur diskmaskinen, packat upp alla 118 väskor från mammi, snackat i telen med Hanna, ätit på tok för mycket jordgubbar, duschat, målat naglarna. Nu lyssnar jag på en radiokanal som jämt spelades på stranden i Alanya och fy sjööööen vad jag längtar dit, 12 månader kvar tills vi ska vara fulla 7 dagar i streck och därmed sätter jag punkt. /frida

en meningslös bild med dålig kvalité på nagellacket som just nu klär mina fula,äckliga&korta naglar

jävligt roligt då

Var planerat att dra ut och äta med Mumma-tjejerna plus pappsen idag men vågade inte gå utanför dörren pågrund av min äckliga pollenallergi men tänkte ändå trotsa den och dra ut med Andréns båt med ett par sköna individer men pågrund av Västtrafiks ÄCKLIGT DÅLIGA bussförbindelser så får det bli en film-maraton-söndag med ensamheten. Längsta meningen jag skrivit tror jag. /frida

just det...

Tänkte också bara uppmana er om lite roliga grejer som händer i sommar som faktiskt börjar närma sig nu.

Skåneland med Hanna (även Danmarrrrk då där det vankas en himla massa festande) - 14 dagar
London - 23 dagar
Lysekil med mina babes - ej bestämt datum, men i augusti någon gång
Tältning och tredagars festande vid Skarven (eller nåt) med brudaaar - cirkus 8-9-10 dagar

Kommer säkerligen komma upp minst ett tio-tal spontanresor i sommar oxå, underbart sas./f

lite fakta

Frågan är liksom vad jag gör uppe nu..? Njaao jag behöver en Hanna för att vara duktig och komma i säng i tid och allt.. Igår grillade vi iaf god mat, och åt det framför vm. Sedan drog vi med Shampoo (Hampus) till deras sommarstuga, tog cyklarna till Åsen och badade. Superduperupermysigt...Sedan cyklade vi hem till töret så vi trampade totalt 2 mil, hurtigt kerstin! Kollade ännu mer vm, och tog även en trip till kanalen. Imorse drog vi tidigt med Paulina, Julia och Mica till Sjötorp och pressade vid klipporna med varsin luftmadrass. Sjukt go dag även om jag brände bröstet. Nu ikväll kom Carro och Lisa så grillade vi, och sedan blev det volleyboll (skräll) resten av kvällen fram tills jag skulle med nattbussen. Tjao dåå/f

Sjukt..

/f

that's my name

Lever livet så innnnnni, helt i extas haha!!! Igår åkte jag till Sjötorp med mina brudar, spelade volleyboll, sen tog vi mopparna ut till en udde där vi åkte jetskiiiii (herregud vad kul!!), badade och fikade. Hur mysigt som helst vid dom klipporna, så dit ska vi dra imorgon också och ligga hela morgonen och dagen. Nu ska jag skynda mig och hoppa in i duschen. Ska grilla och kolla Brasilien-Holland med bästis och sedan sova där! Puss från en glaaad Frida.

Ps.Videoblogg kommer kanske upp i helgen, who knows..?ds